Amersfoort Creatieve Stad
Via een portal, maandelijkse nieuwsbrief en social media zoals twitter en Linkedin wordt de creatieve economie geïnformeerd, geïnspireerd en uitgenodigd zich te verbinden. Deze communicatiemiddelen fungeren als onderstroom voor de onderlinge verbondenheid en heeft en draagt bij aan imago van Amersfoort als creatieve stad.
In de loop der jaren zijn verschillende events georganiseerd. In aanvang van het project ACS is veel geïnvesteerd in de onderlinge verbinding (het cement tussen..) van de creatief ondernemers in Amersfoort (met als subdoel Amersfoort als creatieve stad op de kaart zetten). De activiteiten die hiervoor zijn georganiseerd zijn óf niet meer actueel óf worden momenteel door de markt opgepakt (zoals Durftevragen, PechaKuchaNight).
Gaandeweg, toen de onderlinge verbinding gerealiseerd was, kwam de focus meer te liggen op verbinden van de creatieve economie met de reguliere economie. Afgelopen jaren zijn er diverse deelprojecten geweest die hebben bijgedragen aan de genoemde verbinding. Diensteninnovatie bijvoorbeeld, waarbij veel reguliere bedrijven hebben ervaren wat de rol van creativiteit kan zijn. Het project voor AmersfoortBreed heeft daadwerkelijk verbinding tot stand gebracht tussen creatieven en instellingen/bedrijven. Ook Gemaakt in Amersfoort is een van de concepten die hierin succesvol is.